Összefoglaló 2020-as kérdőívről, összevetés s 2016-os kérdőív eredményeivel

Share

2020 év végén elindítottuk második online kérdőívünket is, ami a Facebook oldalunkon volt elérhető 2020 november-december hónapokban és lényegében megegyezett a 2016-ban indított kérdéssorral, hogy a kapott válaszokat össze tudjuk vetni és kirajzolódjon, mi merre változott az eltelt négy évben. Összesen 229-en töltötték ki most a kérőívet, aminek nagyon örülünk a körülményekre való tekintettel. Természetesen felmérésünk nem reprezentatív, de a 2016-os kérdőívvel így is összevethető, hiszen a kitöltők területi, korcsoport és háztartásméret alapján igen hasonlóak. Most egy áttekintést, összefoglalót adunk közre, de elérhetővé tesszük a részletes eredményeket is. Köszönjük minden kitöltőnek segítségét! A legszembetűnőbb eltérés a 2016-s felmérésünkkel összevetve, az volt, hogy a város ügyeiről való tájékozódás az utóbbi 4 évben jelentősen eltolódott a nyomtatott sajtó (Budakalászi Hírmondó) felől az online sajtó felé. (1. ábra)

Ez a város honlapjánál is érzékelhető, de az Önkormányzat Facebook oldalánál az igazán jelentős. Felmerülhet a gyanú, hogy esetleg a kitöltők korbéli eloszlása okozhatja ezt a jelentős különbséget. A kitöltők életkorára nem kérdeztünk rá, de arra igen, hogy él-e gyermek a családjukban, ebből pedig következtetni lehet a kitöltő korcsoportjára. Ezek szerint (1. ábra lent) nincs különbség a kitöltők életkorát tekintve. Ennél az ábránál fontos megjegyezni még, hogy 2016-ban ugyan nem kérdeztünk rá az „egyéb Facebook oldalakra” a tájékozódási felületként, hiszen még nem voltak ilyenek, de most ezt is felvettük a lehetőségek közé és jelentős eredményt ért el ez a kategória. Érdemes lesz figyelemmel kísérni ezeket a felületeket is!2016-hoz képest jelentősen csökkent azoknak az aránya, akik úgy érzik, hogy későn szereznek tudomást az őket érintő döntésekről, újdonságokról, ami nagyon jó hír. (2. ábra)

Viszont továbbra is 30% feletti azok aránya, akik szerint javítani kellene az információk időszerűségén és részletességén. Ennek oka lehet az is, hogy a honlap nem elég áttekinthető. Véleményünk szerint az áttekinthetőség javításával is lehetne növelni az elégedettséget.

A városi Facebook oldallal a válaszadók csak egy negyede elégedett, fele pedig úgy látja, volna még mit javítani a működésen. Hogy ez pontosan mit takar, mivel lennének elégedettek az itt lakók, további feltárást igényelne, de a kitöltők javaslataiból azért sejthető az irány. (2 ábra jobb alsó sarok)Látványosan megnőtt azok aránya, akik úgy érzik, hogy lehetőségük van véleményt nyilvánítani helyi ügyekkel kapcsolatban. Már a kitöltők fel gondolja így, de nem nőtt ilyen nagy mértékben azok aránya, aki szerint hatással is tudnak lenni a döntésekre, bár az ő számuk is 21-ről közel 30%-ra nőtt. (4. ábra) A közlekedéssel kapcsolatban feltett kérdésünkre adott válaszokból kiderül, hogy az autóval közlekedők aránya tovább nőtt, 31%-ról közel 40-re. (3. ábra)

Azonban a biciklizők aránya nem nőtt jelentősen, ahogy a kerékpáros közlekedésre való nyitottság sem. Ezen a területen sok még a teendő, kerékpárosbarát fejlesztések, szemléletformálás

.A kutyatartással kapcsolatos kérdéseink alapján azt mondhatjuk, hogy nem változott jelentősen a kutyások száma. A kitöltők cirka 60%-a tart kutyát. (5. ábra)

Viszont jelentős javulás volt mérhető a kutyások elégedettségében a helyi szabályozásokkal kapcsolatban. 2016-ban még csak egynegyedük volt elégedett, 2020-ban már közel felük. Ennek oka az egytelen jelentős változás lehet, ami a kutyásokat érinti, hogy már lehet kutyával az Omszk Parkban sétálni.

A közvilágítás és a járdák állapota továbbra is sokaknak nem felel meg. (6. ábra) A válaszadók több. mint 40%-a tud olyan területről, ahol nincs megfelelő közvilágítás, 85%-uk pedig olyan utcákról, ahol nincs megfelelő járda. Ezeken a területeken még sok dolga lesz a városvezetésnek.

Végül néhány véleményt olvashattok a beérkezettek közül.

2021.04.09.