Ötletelés a Magyar Kerékpárosklubbal

Share

Múlt pénteken, február 7-én a Magyar Kerékpárosklub szervezésében történt ötletelésen vettünk részt a Schieszl Vendéglőben.
A húsz résztvevő nagyrészt a környékbeli településekről – Budakalászról, Szentendréről, Ürömről -, illetve Óbudáról jött.
Helyi problémák és szükséges fejlesztések és igények terén szóba került:
-Pomázra vezető kerékpárút
-Szentendrei úti Aldihoz vezető kerékpárút
-Duna-partra levezető kerékpárút
-a városunkon belül hol lehetne kerékpárutat kijelölni / építeni
-táblák hiánya
-a Tour de Kalász útvonalát megvizsgálni kerékpáros útfejlesztés oldaláról
-HÉV-re felrakható kerékpárok számának növelése
-Lenfonónál a semmibe torkolló kerékpárút
-11-es út alatt a gátnál, az áruházaktól Békás felé kialakítható-e átkelési lehetőség
-összekötni a környékbeli településeket
-Kevélyekre bringaút (Ezüst-, Kis-, két Kevély közt) Dobogókő felé Pomáz kihagyásával, Csobánka felé, (Pilisben több helyen van már bringaút)
– Sport utcai híd körüli problémák. Nagyon beszűkül itt az út, a bicikliseknek átlósan kell áthajtaniuk, mert itt a gát egyik feléről a másikra tér át a bicikliút. közös használatú úttest bevezetése segíthetne.
-Omszk parkban egy KRESZ pálya gyerekeknek
-Omszk parkban focipálya/játszótér mellett felfestett „kerékpárút” veszélyes, zsúfolt, a bevásárlóközpontok felé a Soprtcsarnok sarkánál pedig nem egyértelmű, hogy merre kellene menni kerékpárral és eső után a nagy tócsák megnehezítik a közlekedést.
-EuroVelo fejlesztés miért az ártérben van? Erről a 2018 januári és februári írásainkat olvassátok el itt és itt:
https://www.facebook.com/civilkalasz/photos/a.521225184714873/763933917110664
https://www.facebook.com/civilkalasz/photos/a.521225184714873/779133778924011
A Szentendrén aktuális kérdésről, a „hol legyen a kerékpáros híd?” Szentendre hivatalos oldalán és a Társaság az Élhető Szentendréért oldalán tudtok meg sok információt, a kommentekből meg higgadt és paprikás véleményeket.
Itt pedig a szentendrei polgármester véleményét olvashatjátok:
https://index.hu/kerekagy/2020/02/12/szentendre_kerekparos_hid_fulop_zsolt

Szentendrei kerékpáros klubosok tapasztalata egyébként az, hogy az emberek egy lakossági fórumon teljesen normálisan tudnak viselkedni, ha az online felületen nem is igazán erősségük az ön-moderálás.
A MKK részéről elmondták, hogy fejlesztésekről történő döntésekben legfontosabb segítséget nyújtják a kerékpáros problématérkép és a „bebiciklizések”, valamint az, hogy az adott településnek legyen kerékpáros stratégiája.
Minden közterületet érintő projekteknél érdemes kikérni az MKK véleményét!
Fontosnak tartja a MKK, hogy mindenhol úgy történjenek az útfelújtitások, hogy javuljon a bringás közlekedés is!
Az összegyűjtött javaslatokat az MKK továbbítja majd az érintett önkormányzatokhoz, akikkel egyeztetés céljából hamarosan felveszik a kapcsolatot.

2020.02.13.