Még nincs egy éve, hogy elkészült a Kántor és a Téglási utca burkolata a Klenyityben.
Talán emlékeztek még rá, hogy már az építés során jeleztük, hogy problémák lesznek az utcákkal. Akkor a városvezetés nyugalomra és türelemre intett minket. Biztosítottak arról, hogy minden a legnagyobb rendben zajlik. Most alig egy év elteltével több forrásból is jönnek jelzések, főleg a Kántor utcával kapcsolatban.
Az ottlakók a közmeghallgatáson is jelezték, hogy a nagy átmenő forgalom, a gyorsan hajtó autók és a járdák hiánya zavarja őket. Kérték a Kántor utca elhasználódott útpadkáinak javítását. Mivel az úttesten nem fér el szemben két autó egymás mellett, ezért rendszeresen ott közlekednek. Kérték továbbá a kútgyűrűk fekvőrendőrre cserélését, mivel a gyűrűk szerintük nem alkalmasak forgalomlassításra.
Az ott áthaladók érdekeit képviselve most egy petíció is született. Itt találjátok és írhatjátok alá: https://www.peticiok.com/peticio_a_budakalaszi_teglasi_andras_es_kantor_utcak_forgalmi_atalakitasaert?
Ebből kiderül, hogy az áthaladók szűknek találják az utat és ők is lecserélnék a kútgyűrűket.
A teljes képhez érdemes tudni, hogy a városvezetés régi terve volt ez az elkerülő út, ami Szentistvántelepet köti össze a József. A. utcával, elkerülve a körforgalmat a Faluháznál. Még a 2014-es választási programjukban is szerepelt, tehát felhatalmazást kaptak ennek megépítésére a választóktól. A probléma ott van, hogy nem az épült meg, amit ígértek. Míg mindenki másnak elkerülő útat ígértek, az ott lakóknak csendes aszfaltozott utcát. Végül a kettő keveréke épült meg, ami ma már egyértelműen látszik, hogy senkinek sem jó, hiszen egyik funkciónak sem tud megfelelni.
Ez a projekt tipikus példája az átgondolatlan várostervezésnek, városfejlesztésnek. Azzal, hogy mindenkinek meg szerettek volna felelni, sikerült elérni, hogy senkinek se feleljenek meg.
A megoldás nem könnyű ebben az esetben sem, hiszen a forgalom olyan nagy a városunkban, hogy szinte mindenhol jelentkeznek problémák, még a főútfonalakon kívül is, mint pl.: az Erdőhát utcában, a Csapás utcában vagy a Scholz Ferenc utcában, amit alternatív útvonalként használnak az autósok.
Reményeink szerint az M0-ás továbbépítése észrevehetően csökkenteni tudja majd ezt a forgalmat és ez jó hatással lehet a mellékutakra is.
Addig is sajnos a lakóknak kell viselniük a forgalom következményeit, amit az agglomeráció rohamos népességnövekedése okoz.
Régebbi posztjaink a témában:
https://www.facebook.com/civilkalasz/photos/a.521225184714873/732816563555733
https://www.facebook.com/civilkalasz/posts/728833597287363
2018.11.13.