I. CivilKalász kérdőív kiértékelése 2017

Share

Fogadjátok sok szeretettel első kérdőívünk kiértékelését, melyben több mint 400 budakalászi lakos véleményét láthatjátok. A jegyzet végén a kifejtős kérdésre adott válaszokat is érdemes elolvasni, sok tanulságot rejtenek lakótársaink véleményei. Pár kérdést részletesebben is kifejtünk majd hamarosan megjelenő újságunkban. Facebook jegyszet

Első kérdőívünket, melyet főleg online lehetett kitölteni több mint 400-an töltötték ki. Ezúttal is köszönjük a részvételt és a pozitív visszajelzéseket. Úgy tapasztaltuk, hogy a lakosok szerették, hogy konkrét ügyekben megkérdezték őket, lehetőséget adtak nekik véleményt nyilvánítani. Ígérjük, lesz még erre alkalom, s ha rajtunk múlik, elérjük, hogy a városvezetés is lehetőséget adjon adott ügyekben a vélemény nyilvánításra.

A kérdőív elején kíváncsiak voltunk, hogyan informálódnak a budakalásziak a helyi ügyek kapcsán és hogy úgy érzik, ők maguk is alakítói-e a fejlesztéseknek, a város történéseinek.

Annak, hogy helyi lakosként beleszólhassunk a várost, az életünket érintő dolgokba, fontos eleme, hogy kapcsolatban vagyunk-e területi képviselőnkkel. Tanulságos, hogy a megkérdezettek több mint fele nem is tudja, kihez fordulhat, ha lakhelye környezetében valamilyen furcsaságot, problémát észlel. Emellett a helyi közlekedés kapcsán is érdekes, értékes visszajelzéseket kaptunk.

A közeljövő fejlesztéseire és a “kutyás helyzetre” is rákérdeztünk.

Arra is kíváncsiak voltunk, tervezik-e használni az Omszk-park kültéri fitnesz eszközeit, futópályáját, játszóterét.

Az utolsó, kifejtős kérdésre adott válaszok alább olvashatóak. Ezek is nagyon tanulságosak:

“Nem értek egyet a szabad területek felparcellázásával és A túlnépesìtéssel”

“10 évig laktam kalászon és sikerült Újra visszajönni. A legjobb hely! Imádom! Picit sok az autó, de szép a város télen-nyáron.”

“Nincs belváros, sétálóutca, cukrászdák. Mintha nem is város lenne. A közlekedés borzalmas.”

“Bár csak facebookon követem a CivilKalász tevékenységét, nagyon örülök ennek a szervezetnek. Hiányzott eddig Budakalászról!!!!”

“A legtöbb fejlesztést nem használom és a legtöbb programon nem veszek részt, ellenben zavar a kommunális adó: A Berdó tetején minket ez negyedévente emlékeztet arra, hogy Budakalász 16 éve soha nem kérdez meg semmiről, és nem is kapunk tőle semmit. Egy közösség a részvételnél kezdődik, nem a nemzetiségi néptánccsoportnál.”

“Teljesen feleslegesnek tartom a Mintagazdaság megépítését. Pomázon is van .Új iskola helyett a két meglévőt kéne fejleszteni, bővíteni és a nem budakalászi gyerekeket elutasítani, mert miattuk vannak ilyen sokan.”

“Nem tudom, mennyi embert érint, de engem most eléggé, hogy nincs helyi járat.. Budakalász megállótól Szentistvántelep megállóig – főleg ilyen hidegben – hévvel szoktam menni félévesemmel a kétévesért. A hévre babakocsival felszállni finoman szólva nem egyszerű, pláne ha az egyik a babakocsiban, a másik rajtam, és a legtöbben nem segítenek sajnos. Gyalog pedig messze van, pláne két gyerekkel hazafele… jó lenne valami alacsonypadlós busz vagy akár a héven egy ajtónal valami megoldás, elég sok anyatárssal küzdünk…”

“Nagyon szeretünk itt lakni, bár csak nemrég költöztünk ide, a Civilkalasz megalakulásának nagyon örülünk!”

“A legjobb hely.”

“A lenfonoi lampas keresztezodes megkeseritette az eletunket! Budos van a dugoban allo autok miatt. Utaljuk az egesz otletet. Barkivel beszeltem errol (kozel 20ember) ugyan ezen a velemenyen van! Tegyenek valamit ellene!”

“Azért közlekedem kocsival, mert babakocsival életveszély végigmenni az Ürömin és a Budai út vékonyka járdáin (minden tiszteletem a sokgyerekes anyukáké). Gyermekemet azért viszem Pestre iskolába, mert nem merem gyalog elengedni a városban. A Faluházban remek programok vannak, de nagyon nehéz megközelíteni délután. Szóval a közlekedéssel és a szabadon futtatott kutyákkal, s a felelőtlen gazdikkal akadnak gondjaim… Valamint téli időszakban a kazánban való szemétégetés miatt néha olyan büdös van, mintha nem kertes övezetben laknánk.”

“Csak menjenek végig a Gyümölcs utcán babakocsival”

“Jelenleg a 11-es út körforgalmát kezdték el átépíteni kapacitás növelés céljából lámpás körforgalommá. Úgy gondolom, hogy ez semmiképpen nem megoldás az ott kialakult irdatlan nagy dugóra, sőt…Véleményem szerint a megoldás egy direktfelhajtóban rejlik.”

“Személyes problémaforrás: A Budai út 2 előtti kis parkban állandóan itt ülnek az alkoholisták, sokszor reggeltől estig, van hogy csak reggel és délutántól estig, nagyon zavaró a jelenlétük, ha lenne a kisbolt előtt kialakított rész egy pad és asztal vagy csak egy két pad ott oldalt ahol nem zavarnak senkit és nem zavarják a többi járókelőt sem, mivel amikor itt ülnek hangoskodnak káromkodnak, itt dohányoznak az ablak alatt és ide vizelnek a ház falára, ez megakadályozza a nyugodt itthoni létet és azon emberek légkörét is akik elhaladnak a kis park előtt illetve ellehetetlenítik az itt megálló, megpihenők leülési lehetőségét is!!!!!!!! Másik probléma: Sokszor járok a Felsővár utcában, és bár a felső meredek rész szép lett, az alsó részen semmi változtatás nem történt ott továbbra is életveszélyes a gyalogos közlekedés, többször is konfrontálódtunk már arrafelé autóvezetőkkel és többször volt már arra példa, hogy fényes nappal úgy kellett félreugrani az autós elől, mikor mi épp az út szélén sétáltunk, kihangsúlyozom, hogy az út szélén! az autósok gyorsan és nagyon figyelmetlenül közlekednek ezen a szakaszon, csak félmegoldás, hogy láthatósági mellényben sétálunk ezen a szakaszon, vagy egy elemlámpával a kezemben haladok este, hogy észrevegyenek az autósok, ide elkerített járda kell!!!”

“A kutyatartással vannak gondok, a gazdáik nem törődömsége miatt folyamatos az ugatás, a járdán közlekedni csak erős idegzetűeknek ajánlott, nem hogy kisgyerekkel. Ha megkérem a szomszédot h tegyen valamit az éjjeli kutyaugatás ellen, süket fülekre talál. A fa és hulladék tüzelés miatt hideg időben szennyezettebb a levegő mint a belvárosban. Szellőztetés nehezen megoldható.”

“Mindent felparcelláz az Önkormányzat. A Kálvária utcai zöldparkot is átminősítették belterületté, hogy eladhassák annak a vállalkozásnak, amelyik korábban a Felsőklenityen, most az Alsóklenityen építi a gettószerű, zsebkendőnyi telkeken lévő házakat.”

“Szeretek itt élni, nagyon jó a közösségi élet, a közösségi szervezések, sok az értelmiségi ember.”

“A lenfonógyári lámpás kereszteződés és az Auchan körforgalom miatti forgalomtorlódás miatt lehetetlen a közlekedés, gondolom a légszennyezettség is az egekben van emiatt. Sürgős áthangolásra, fejlesztésre lenne emiatt szükség.”

“A leendő iskolával kapcsolatban: az útviszonyok javítására kapott pénzt nem iskolára kellene forditani ( amivel az amúgy is szűk keresztmetszetű és keskeny utcára „ráöntenek” többszáz autót a reggeli és délutáni csúcsforgalomba ) – tessék az utakat bővíteni a lehető legszélesebbre, ahol lehet ( és nem fontos, hogy kié éppen az az út ) a Búdai útra pl. egy felűljárót szerkeszteni, mert iszonyat kicsi az áteresztő képessége és mindig dugó van – csoda, hogy még nem történt komoly baleset! Ugyanerre a Klisovác utcára még a mintagazdaság forgalmát is rányomják! – az itt lakók teljesen ellehetetlenednek!!!!! Most bővítik a telepi iskolát, nem valószínű, hogy szűkség van egy új és hatalmas iskolára – elég lenne, ha csak az itt lakók gyermekei járnának ide!!!!!”

“Lámpás kereszteződés helyett körforgalom a Lenfonónál (nem megalapozott, hogy nem lehet), HÉV megállók áthelyezése Lenfonónál, gyalogút az Ürömi dombról (Sas u., Fácán köz..) a Kalász suli felé, hisz a Damjanich u. életveszélyes, térfigyelő kamerák, Csalogány u. végétől a Kőbányai út felé lépcsőépítés, iskolák sokkal intenzívebb támogatása, tesmozgásra több lehetőség falatozók helyett (aerobic, torna, bármi a közelben), polgármesterről kevesebb fotó a Hírmondóban.”

“Borzalmas, időrabló, idegtépő, környezetszennyező az autós közlekedés a körforgalom és a lámpás kereszteződés miatt! Kerülőutak létesítése lenne szükséges pl. József A. Szívesen venném valahol Budakalász központjában egy szupermarket (pl. Lidl, Penny) létrejöttét, de ami ne legyen mert pocsék és drága: CBA, Spar, Coop félék. Azért mert a Bk. Auchan sokaknak nagyon kiesik nem jó hozzá a közlekedés, nem mindig van szüksége az embernek ilyen nagy hipermarketre.”

“A Szentistvántelep nevet egybe írjuk! A CivilKalász elnevezés sértő az évtizedek óta tevékenykedő kalászi civil szervezetek tagjaira. Ők is civilek és kalásziak, nem keveset tettek eddig a kalászi közösségekért. Kérjük nevük megváltoztatását.”

“Kérdeztetném Önökön keresztül az Önkormányzattól, hogy milyen tervei vannak a Budakalász fő útjait érintő állandó közlekedési dugók megszüntetésére. Esetleg Budai út szélesítése?”

“Lehetetlenség autóval közlekedni Budakalászon!!! Ennek megfelelően a légszennyezés igen magas. A Lenfonó Hév megállóban lévő lámpás kereszteződésnél akkor nincs dugó, amikor a lámpa nem működik!!! A Megyeri hídra gyakran több, mint 25 percbe telik felhajtani. A budakalászi iskolák felső tagozatának színvonala alacsony, így a jó tanuló gyerekek többsége 5. osztálytól már nem Budakalászra jár iskolába. A Kalász suli anyagi/felszerelésbeli ellátottsága igen szegényes.”

“Közlekedés halott; városvezetés = önkényes hatalom, saját berkekre leosztott lehetőségekkel; kerekesszékesek mozgása lehetetlen; átgondolatlan „városfejlesztés” nincs látható koncepció; főtér-faluközpont-piac hiánya; mintafarm ötlete ilyen formában agyrém, pénznyelő minden szakmaiságot nélkülöző; létre lehetne hozni belőle egy komoly alapot, rászoruló gyermekek számára, ami társadalmi egyenlőtlenségek okozta hátrányokat szüntené meg, osztálykirándulások, színház látogatások, állatkert látogatások és egyéb programok szervezésénél ne legyen gát a pénzhiány.”

“Fogyóban a zöld felület. Sokan ezért költöztünk ide. Katasztrofális a közlekedés.”

“A közlekedési lámpák sárgára állítása 22-6 óráig”

“Az északi elkerülőút tervezett nyomvonal abszurdum. Épp a szél is arról fúj, ráadásul az ökológiai övezet határa kb 400 m-re van a Zrínyi utcától, mégis „ráhúzták az utat” a Zrínyi utcára, a lakosságot nem tájékoztatták, hogy most már valóban meg is fog épülni az út. Rá fogják vezetni a szentendrei elkerülőt és a keleti részén a körforgalomnál esélyes, hogy dugó lesz. Állítólag zajvédő fal sem lesz, erdő, vagy fatelepítls is kérdéses. Az önkorm. képviselő, Hantos István is írta egy cikkben, hogy akiknek ott van telke és kisajátítják, azok érdekeltek ebben az útban. Érdekes lenne tudni, közülük hányan ülnek a képviselők közt….”

“Kalász legnagyobb problémája az óriási forgalom ami átmegy a városon.De pl. a telepi iskolát reggel 8.45-körül gyalog megközelíteni életveszély.Sok autó kevés hely az iskolába csak egyik utcáról lehet bemenni. Itt minden egyedül közlekedő gyerek életveszélyben van.Újabb lakótelep épül. Egymáshoz nagyon közel vannak a házak azonos primitív stílusban.Ami az előnye volt Kalásznak eltűnik, visszafordíthatatlanul.Nagy forgalom, sok apró primitív ház,zsúfolt környezet.Dugó mindenütt el kell költözni.Sajnos a város vezetői nem védték meg a lakókat ezektől.”

“Szeretünk itt élni, de a Lenfonònál lévő lámpás hévátjárò és körforgalom , ill. a 11-és út leterheltsége minősíthetetlenül ellehetetleníti a közlekedést! A Szentistvántelepi Iskolára nagyon ráférne már a bővítés, felújítás, korszerűsítés, az udvarának parkosítása!”

“Túl sok területet adtak el, túl nagyra nőtt a város, lassan elveszíti azt, ami az erőssége volt és élhetetlen, jellegtelen lesz, (mint Budaörs).”

“A lenfonói közlekedésprobléma egyik fő oka az, hogy a gyalogosoknak indokolatlanul sokszor van zöld jelzése, elég lenne csak nyomógombbal megállítani a forgalmat. Valamint csúcs időn kívül (pl. este 7 után) szükségtelen a lámpák működtetése.”

“Eddig nem sok jó!”

“Az autós közlekedéssel mihamarabb kell kezdeni valamit, mert így élhetetlen ez a településünk. Felháborító, hogy a városvezetés nem tesz semmit ezügyben.”

“Rendezvényeink színvonala évről évre egyre alacsonyabb (pl.: Kalászi vigasságok) és hiányolom a szüreti felvonulást, valamint a juniálist, amire az önkrmányzat állításával ellentétben van igény, csak olyan előadót kell felkérni, aki megmozgatja az embereket.”

“Szeretném jobban megismerni, milyen elképzelések vannak a kisváros távlati jövőjéről, a lakosság szám alakulásáról és a szükséges kiszolgáló infrastruktúra jövőbeli fejlesztési irányairól. Korábban létezett integrált városfejlesztési terv és nem tudom, hogy ennek az aktualizálása készül-e. Jó lenne külső szakértők bevonásával fórumokon bemutatni, hogy egy ilyen településnek milyen jövőt szánunk. Ha rohamosan szaporodni fognak majd a fotovoltaikus rendszerek a családi háztetőkön, akkor pl. a villamoshálózatot tovább kell-e fejleszteni? Mit gondol a városvezetés a lakosságszám alakulásáról mondjuk 20 év múlva? Mi a stratégiájuk a más településekről hozzánk hordott iskolásokkal kapcsolatban? Kinek építjük a mostani iskolát és mit fogunk csinálni, ha 20 év múlva megfordul a trend? Mi fog történni a belső faluval, miért nem tudjuk megállítani a forgalmat a településen kívül?”

“Lenfonói és az Auchan körforgalom mindkettő botrány főbb időpontokban!”

“Ami jó: – lakóközösség – Faluház programjai – egészségház szolgáltatásai – Telepi óvoda – Szentistvántelepi Ált. Isk. – csak pénteken lehet tüzet rakni Amin javítanék: – Hulladékudvar gyakorlatilag semmit nem vesz át. Mindent Szentendrére kell áthordani külön díjért, (pl. elektronikai hulladék, használt autós gyerekülés, festék) – Szentendrei úton (Szentistvántelep) a száguldozás megakdályozása éjjel-nappal egyaránt. (lobbizni a közútkezelőnél telepített traffipaxért, fekvőrendőrért, egyéb forgalomlassító megoldásért) – hétvégi fűnyírás legalizálása (csak hétvégén van otthon a dolgozó ember, és a tiltás ellenére egyébként is mindenki akkor nyírja…) – Lenfonó HÉV-átjáró és az előtte levő körforgalom dugóinak felszámolása. (Pl. átjáró nyitása a Kántor utca irányába, hogy a Pomáz felé beduguló forgalom ne akadályozza a Szentistvántelep és Budapest közötti forgalmat) – Auchan-hoz parkoló Budakalászon (ne kelljen a dugóban állni fél órát a síró csecsemővel egy bevásárlás miatt) – Auchan körforgalom dugók felszámolása és a Megyeri-hídon Pestre menő forgalom akadálymentes biztosítása (talán majd a turbó-körforgalom?)”

“Többször felmerült egy városközpont, tér létrehozása azon a területen, ahol cirkusz szokott lenni. Erre nagy szükség lenne, mert jelenleg nincs magja a városnak. Remek lenne egy kávézó, cukrászda, amelynek terasza van. Jelenleg hiányzik.”

“A lenfonói csomópontban a lámpákat csúcsidőn kívül csak sárgán villogtatnám, de lehet, hogy csúcsidőben is elég volna. A gyalogosoknak korábban nem volt kijelölt átkelési lehetőségük, most viszont átestünk a ló túlsó oldalára, és mindent mindenkor lámpával akarunk szabályozni, ami lassúvá tette a kereszteződést. A KRESZ szerint az autósnak meg kell állnia a zebránál, ha ott egy gyalogos át akar kelni, még lámpa nélkül is. Akkor ehhez nem kell lámpa éjjel-nappal.”

“Internet hàlózat kiépítésére lenne szükség a Sekrestyés utcában. Csak mobil internetre van lehetőség, egyik cég sem vállalja a vezetékes internet bekötését. Több új lakás is épül az utcában.”

“Nagyobb civil érdekegyesítő fórumra van szükség, a képviselők munkájával elégedetlenek vagyunk, nincs párbeszéd, pártpolitikai döntések születnek, amelyekről esetlegesen utólag értesülünk, rendkívül sokat költünk látványos dolgokra, de a valódi gondok megoldására nem, rendkívül sokba kerül a városvezetés kommunikációja, de az hatástalan, a városvezetés egy hatalmas, szavazóitól független vízfejjé nőtte ki magát, több értelmiségi és több szakember kell a városvezetésbe”

“A kerékpárok tárolása sok helyen nem megoldott, pl. a posta előtt, illetve nehéz közlekedni a szintkülönbségek, rossz minőség miatt pl. a Szentendrei úrtól a Mályva utcába, ill. a Sport utcából a bevásárlóközpontba.

“Nagyon szeretem! Itt élek születésem óta, nem is mennék máshova!”

“Budakalász közlekedésével kapcsolatos javaslatok kidolgozásában, konzultációkban szívesen részt vennék! (közlekedéssel kapcsolatos építőmérnök vagyok)”

“Több betörésről hallottam az utóbbi időben!”

“Sajnos a Berdó területet teljesen „leszarja” az Önkormányzat. Mintha Mucsaröcsögén élnénk, holott az utcánk vége már Budapest. Se csatorna, se szilárd burkolatú út, se házszám. Szerintem a polgármester még nem is járt itt a hegyen. ?

“A Lenfonó és a Megyeri HÍd felvezetésének a működőképes megoldását sos szükségesnek tartanám, illetve a Szentistvántelepi iskola bővítését (évek óta elmaradt) kritikusnak gondolnám (vakációban és nem a június 1-ei dátummal)”

“Rettenetes a közlekedési helyzet, a falu összes „szabad” térségét illegális lófuttatók használják, a falu környékén mázsaszám kever a lóürülék pl. a kirándulóutakon, a települést ellepték az illegálisan itt tartózkodók, csavargók, a település tele van olyan fekvőrendőrökkel, amik tönkreteszik a járműveket…”

“Honnan a hír, hogy a mintagazdaság az államtól kapott pénzből épül?? Kérjük a forrást megadni!” – például a Budakalászi Hírmondóban nyilatkozta Rogán polgármester úr. (CivilKalász szerkesztő)

“A főút élhetetlen a nagy átmenő forgalom miatt.”

“Szeretnénk egy fitnesz parkot,legalabb két három géppel az urumi út felső reszere is, mivel mi idősebbek is szeretnénk használni, akár a kobanyai úton lévő régi játszótérre, akara gém utcával szembeni területre, nagyon jó lenne. “

“Az Omszki tó partjáról a nudistákat tiltanám ki a kutyák helyett”

“Egyetlen vérző és fájó seb a város életében véleményem szerint jelenleg a Lenfonó kereszteződés teljesen átgondolatlan és élhetetlen helyzete. Sokszor kommunikálták, hogy a kereszteződés az állam igazgatása alá tartozik, de ez nem mentség, hogy a bevezetése óta ha el szeretnék jutni Szentistvántelepről az ófaluba gyakran 15 perccel gyorsabb Szentendre fele kerülnöm a 11-es úton. Amikor valamilyen szerencsés oknál fogva nem működnek csak a HÉV jelzőlámpái a közlekedési káosz varázsütésszerűen eltűnik. Nem beszélve, hogy így a Tanító utca, a Sport utca, a Budai út, a Szentendrei út és a Pomázi út is torlódik abszolút lehetetlenné téve a közlekedést.”

“Iszonyú az autós forgalom, gyalogosként szinte elviselhetetlen. Különösen a légszennyezettség miatt.”

“Örülök hogy 20 évvel ezelőtt itt építkeztünk. Szeretek itt élni.”

“Tragikus a közlekedés és Budakalász érdekérvényesítő képessége nulla. A Lupa tavi 20 évre szóló döntés nagyon gyorsan született. Egy ilyen projektben miért nem maradt benne az Önkorm. és hogy is van ez, hogy ilyen kaliberű döntés a nyilvánosság kizárásával történik…? Ez elfogadhatatlan. “

“Zrínyi utca mellett tervezett elkerülő út nem csak zaj terhelést, hanem légszennyezést is okoz Szentistvántelep felé, csökkentve az életminőséget és az ingatlanok értékét is. Miért kell ilyen közel vezetni a Zrínyi utcához? Meghallgatják-e a lakosok véleményét? Az új parcellázások előtt (melyek egyike pl. a Szentendrei út mellett, ahol legalább 20 új ház épül ) készül-e bármi hatástanulmány a falu élhetősége, vagy közlekedése, tömegközlekedése szempontjából? Vagy ezek fejlesztésére? Reggelente sokszor a Hévre már alig lehet felszállni, vagy az orvosi rendelők várakozási idejének növekedése is problémás lehet.”

“Több szemetes, rendelők”

“A Szentistvántelepre bevezető utakról hiányzik a lakóövezet tábla, a 30-as korlátozás csak a következő sarokig él és nem is tartják/tartatják be. A Mályva utca előtti útszakaszon a megállni tilos táblát nem tartatják be. A Csapás utcára kihelyezett behajtani tilos táblát önkényesnek érzem, és csak arra való, hogy a Szentistvántelepre bejutni akaróknak is végig kelljen állni a teljes sort a körforgalomig. Nagyon bízunk benne, hogy a Kántor utca felé nem lesz hasonló tiltás, mert fájdalmas minden esetben Szentendre felé kerülni, ha Szentistvántelepről bárhova el akarok indulni kocsival. A Béke sétány amíg földutas marad, nem tudjuk a házat normálisan megközelíteni és a garázsban parkolni – marad a Nárcisz utcai közterületen parkolás (dönthetünk, hogy a futóművet veretjük szét, vagy kint hagyjuk a kocsit az esőben). Kevés a focizásra alkalmas terület (30 éve sokkal könnyebb volt elmenni focizni – most max a vállalhatatlan talajú cserkészpályán lehet kockáztatni a bokasérülést, vagy sok pénzért bérelni a műfüves pályát – más lehetőségről nem tudunk). Zöldhulladék szállítása rosszul megoldott: limitált és a bűzös folyadékot az utcákra ürítik, amikor tömörítenek. A rendezvények jók, csak túlságosan egysíkúak – szinte semmi változatosság a felhozatalban, a fellépők színvonala is esni látszik, a sör rendszerint elfogy/langyos, bort meg vagy nem lehet kapni, vagy meleg, az ételek sem változatosak.2

“A sok pénzből, amit az M0-ás tovább nem viteléért kárpótlásul kap a város és LAKÓI, a külterületen ipari parkot kellene létrehozni, ezzel mentesítve a lakókat a zaj és egyéb szennyezéstől. A Budai útról a Sekrestyés utcáig átnyúló balkáni telep végérvényes megszüntetése. Méltatlan állapot ez egy szép fekvésű, egyre népszerűbb kisváros arculatához, nem beszélve a kertvárosi béke és pihenés ellehetetlenítéséről. A Budai út „belvárosi” járdái alkalmatlanok a gyalogos közlekedésre, mert keskenyek és tele vannak kátyúval. Az úttestek tisztítása nem megoldott, ettől sáros, illetve poros a város. Az átmenő forgalom kezelése. A Lenfonó épületével szemben levő üres telek ésszerű hasznosítása, például kisvárosi jelleggel kiépített, piac parkkal övezve. Már sok kisvárosban láttam ilyet, egyforma fa házikókkal, tetővel védett fapultos standokkal. A jelenlegi „áruda”, ahol pálmafát és hagymát árulnak egy helyen üvegtigrises lakókocsiból irányítva, Kosturica filmjeibe illik, nem méltó Budakalászhoz. Végezetül: ha önök igazi képviselői a budakalásziaknak, és szívügyük a város jövője és élhetősége, akkor NEM HAGYJÁK, hogy az elkerülő út ne épüljön meg.”

“Kaltner Károly lakossági fórumot ígért a csatornázással kapcsolatban, amire aztán el se jött. Az itt lakók egyirányúsítani szeretnék az itteni utakat, amire azt a választ adta, hogy hülyeség és elkezdett a Kálvária és a Felsővár egyirányúsításáról beszélni (nem azokat kéne első sorban, hanem itt a fenti utcákat). Van akinek van a Berdóban házszáma, van akinek nincs. Erről is tájékoztatást ígért, ami szintén nem történt meg. Rendkívül örülnék, ha megteremtenék a lehetőségét egy hivatalos fórumnak a Berdóval kapcsolatban, amire időben meghívják az érintetteket.”

“Pláza èpìtèse”

“A Budakalászi lakosok szeretnék vissza kapni az omszki tavat! Ezt sok mindenki mondta már. Lehessen kutyat sétáltatni es lehetőség szerint nyáron fürdeni is benne anélkül hogy megbüntetnének a rendőrök. A másik észrevétel pedig hogy akik kocsival járnak az Auchanba sokszor van olyan hogy dugó alakul ki a körforgalomnál jólenne ha lehetőség szerint megcsinálnák úgy hogy akik az Auchanba szeretnének menni ne kelljen végig állni a sort hanem egy külön útszakaszon ki lehessen kerülni. “

“A Kalászi HÍrmondóban a „Vidám Kolhozhoz” hasonlóan mindig csak a jó hírekről hallani olvasni. Csak pénzkidobás.”

“Kevesebb virág és díszburkolat, helyette Berdóban 1-2 járható út a hegytetőre is.”

“Gerinc utcai csatorna tervezést sok éve ígérgetik jó lenne ha lenne belőle valami mert borzalmas az útminőség”

“Összességében jó itt. :)”

“8 éve költöztünk ide Szentendréről, azóta megszületett a lányunk is, aki itt járt bölcsibe-oviba, és most itt iskolás. Nagyon szeretünk itt lakni, élhető a város, kisgyerekkel is! Büszkék vagyunk a fejlesztésekre, látható, hogy gondos kezek irányítják a várost. Nagyon sok „potenciál” van még Budakalászban, nyilván ezek létrehozásához-kivitelezéséhez közös akarat és megfelelő mennyiségű pénz kell. Szentendrét nem tudtuk megvédeni, a város túlnépesedett, utolsó erőtartalékait éli fel (lásd: közműhálózat állapota, szemét-ügyek, Natura 2000-es területek szennyezése, stb.). Budakalász nem kéne, hogy erre a sorsra jusson. Lehetne egy védett kis sziget a főváros mellett.”

“Poros az egész, borzalmas hogy mennyi kamiont engednek be, a lenfonói tömegközlekedési lámpák (posta előtt) felháboritóak.”

“Az elkerülő útról keveset hallani. Örülök, ha végre lesz hév felüljáró, de nem szeretném, ha tovább épülne az elkerülő Üröm irányába. A mesterséges dugó felháborít, amit a lámpa okoz. Sok autós a Domb utca felé kerül, aminek nem örülök. A beigért híd és Klisovác utca fejlesztés jó ötlet. Olyan szemétszállítóval szerződött a város, amelyik dupla áron számláz kiscégeknek, nem gyűjt gumiabroncsot, nem szállít szelektív hulladékot cégektől, öreg a gépjárműparkja.”

“Budakalász Ófaluban működik a Gumis műhely.Ez egy védett utca…Sem közlekedni ,sem élni nem lehet mellette! Tele gumival ,ami tűzvédelmi szempontból is kérdéses!”

“A Lenfonó/HÉV kereszteződés, és a 11-es útra kihajtás nehézségei kb napi 6 órában szinteelvágják Kalászt a külvilágtól”

“Felháborító az, amit ma vezetésnek hívnak. Az pedig, hogy a polgármester erődként kezeli a polgármesteri hivatalt és nem lehet bejutni, mert üldözési mániája van (és mondjuk jogosan, mert elég rosszul végzi a dolgát) nevetséges. Az, hogy egy kerekesszékes előbb másszon fel a lépcsőn, és utána fog tudni bejutni, az pedig egyenesen törvényszegés, ha már itt tartunk. A Kálvária utcai útépítés is borzalmas kivitelezéssel történt, több mint féléves csúszással, amit kedvenc polgink úgy reagált le, hogy nevetve közölte, talán karácsonyra meglesz. Jelezném, még akkor sem lett meg. Az, hogy egy babakocsival nem lehet a járdán haladni, de a hegy felénél elhelyezett egy játszóteret az külön nagyon jó ötlet. Az ott lakók is azt gondolták, milyen jó, hogy 20 év után odakerült egy játszótér, de kiírtották a fákat előle, ami lefogná a zajt. De ha már a kiírtásnál tartunk, tényleg muszáj volt minden élő zöldet gyökerestül kitépni, hogy közben a hegyben lévő gránitot ki tudják termelni? Az, hogy a kedves Vetter Bea megígérte, hogy be lesz ültetve fákkal, cserjékkel VAGY LEGALÁBB FŰVEL, ehelyett benőtte a gaz, azzal már tényleg nem tudok mit kezdeni. Ami nincs leírva, az sose fog megtörténni, de hazudni akkor sem kéne. Szóval, csapjon beléjük a villám. Kitérnék a nyugdíjasoknak szánt krumpli+hagyma ajándékra, amiért a kedves nyugdíjas a kis kerekes kocsijával és idős/fájó végtagjaival le kell másszon, aztán pedig vissza az Ürömi tetejére, mert akármilyen szépen kéri, rohadtul biztos, hogy nem fogják neki felvinni kocsival. Köszönjük szépen a kedves eljárást… “

“Kellene egy olyan hely, ahol a fiatalok tudnak szórakozni hétvégén . Lehetne a környéken egy dm , h&m . Az auchannàl lévő kereszteződés megkeseríti rengeteg ember mindennapjait, aki az auchanba akar bemenni nem tud … ki kellene bővíteni azt a sávot”

“Fejlődik a város, csak a közlekedés borzasztó.”

”Szakértelem hiánya, „mutyisztán” csak kicsiben”

“Szeretném, ha sürgősen megoldanák a Budai úti bölcsi előtt a parkolás lehetőségét.”

“Szeretnék pingpong asztalokat a parkba, ès jó lenne egy kis piac is.”

“Nagyszerű város, remek volt itt felnőni, de a forgalom miatt lassan élhetetlen. És sajnos erre nem is láttam még normális javaslatot. Tényleg óriási beruházások kellenének, de az, hogy nagyobb dugó van, mint Budapesten bárhol, egy vicc.”

“A Budai út központi szakaszát mindenképpen tehermentesíteni kellene!!! Tűrhetetlen az áthaladó forgalom okozta zaj, kipufogógáz – miért is kell hazafele menet – munkából, vásárlásból, ügyintézésből – szintje. A főutat amikor csak lehet elkerülöm és a vele párhuzamos utakon járok gyalog – patakpart vagy templom mögött. Röhejes, hogy az egészségünket nap, mint nap veszélyeztetik a kipufogó gázok töménytelen mennyiségével. A vásárlóközponthoz kellene helyi buszjáratot indítani, a mostani nem elegendő!!! Vagy azt sűrűbben indítani, min. óránként napközben, le és fel. Normális járdaszakaszt a fő útra a Pékség és szomszédsága elé. A kátyúkat megszüntetni és mindenek előtt a Budai út 28 előtti vízlefolyást megoldani!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ez pont a kanyar és egyáltalán nincs elvezetve a csapadékvíz. Innen a Lenfonó állomásig 10 helyen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Van hatalmas víztócsa eső esetén!!!! Ja elfelejtettem, hogy Budakalász ÉLHETŐ VÁROS! KINEK????”

“Régen sokkal jobban szerettem, élhetőbb volt. Ezzel a lámpás kereszteződéssel (Lenfonó, hév) sikerült elvenni az életemből naponta minimum fél, de inkább háromnegyed órát…Újpestre járok dolgozni, reggel hétre. Kénytelen vagyok autóval menni, mert a 204-es busz szépen elkerüli a települést…Reggel alig tudok kikanyarodni a Budai útra, mert áll a sor, délután meg fél óra lépésben, mert majdnem a 11-es úttól áll a sor…Miért nem lehetett egy körforgalmat kialakítani? Gyönyörűen működött lámpa és körforgalom nélkül is…Ünnepnap amikor hála az égnek valamiért nem világítanak a lámpák, akkor húsz perc alatt itthon vagyok, ami nagyon nem mindegy napi tíz óra munka után… Azt sem bánnám, ha többet nem fordulna elő, hogy az éjjel hullott ónos eső miatt nem tudtam bemenni egy szombati napon dolgozni, mert se gyalog, se autóval nem lehetett egy métert sem megtenni, és reggel nyolc előtt nincs ügyelet a közterületeseknél, meg sehol. A mindenféle indok nélkül duplájára felemelt adómért azt hiszem elvárhatom, hogy tudjak közlekedni. Ha azért emelték az adót, hogy havonta új virágokat ültessenek mindenfelé, meg néha még sűrűbben is, miattam nem kell, én elnézem egész nyáron ugyan azokat a virágokat, és szerintem mindenki…”

“Nagyon hiányolok egy megfelelő szórakozàsi lehetőséget Bk.-on, ha a fiatalok valahová is mennének egy egy hétvégén, mindenképpen be kell menni Bp.-re, mert minden bezàr 10-11 kor.”

“Elviselhetetlen az autós forgalom a központban!”

“A dugók teljesen megölik a város forgalmát. Főleg a Country tanya körforgalma és az ahhoz kapcsolódó Lenfonói problémát kellene megoldani. Az M0-ás körforgalom helyzete szintén pocsék. Továbbá hiányolom egy elkerülő út építését ahol dugómentesen megtudnám közelíteni az Auchan áruházat.”

“A városvezetés nem megfelelő, uszítóan politizálnak a képviselők, a város vagyonát idegen vállalkozók kezébe adják alamizsnáért. Inkompetens pénzügyi vezetőnk, korrupt félhűdött alpolgármesterünk, báb polgármesterünk, sikkasztásért többször figyelmeztetett, kétes előéletű képviselőink vannak. A Netrax hűbéreseivé váltak, no meg egymás közt kezdtek szaporodni is…”

“Szerintem a rendészetet kellene kicsit visszafogni. Mindenkinek egy élhető, tiszta, kellemes város kialakítása a célja, de a rendészek néha túl messzire mennek. Többször tesznek alá a lakosoknak mint kellene. Ésszerű határt kellene húzniuk az intézkedéseikkel.”

“Városrendészek értelmetlen intézkedései, jog és ésszerűség határainak értelmes alkalmazása jelenleg hiányzik, és a rendészek inkább megkeserítik az emberek életét, mintsem támogatnák azt és fenntartanák a rendet, mindezt közpénzből persze…”

“Lenfonó hévmegálló lámpás irányítást meg kell szüntetni, ezzel csak romlott a forgalom településen belül.”

“Szeretünk Kalászon, jó szomszédságunk van, a telepi suli színvonalas -bár kissé zsúfolt (meddig halogatható még a bővítés?!!!?). Bár ingázom munkába (Újpest), de biciklivel és autóval is vállalható. Kocsival a lenfonó lámpás kereszteződés rossz. Értem az átmenő forgalom korlátozásának szándékát, de a helyieknek is nagyon rossz, lassú, büdös. Inkább az M0-t kéne sürgetni. Fontos még az úttesten átkelős lehetősége, tehát zebra is kellett (a hangolást biztos lehetne javítani). A HÉV megállókat át kellene tenni az úttest másik oldalára. Így a hév beállása után zöldülhetne a lámpa – ahogy a baloldali közlekedéshez tervezték. Ezzel javulna az áteresztőképesség. éjszakára villogóra állítanám. A jelentős lakóövezeti bővítések, és az ezzel arányosan nem fejlesztett infrastruktúra miatt a forgalom jelentősen növekszik (általában tehetősebbek költöznek ide családonként 1-2 autóval). A méretekből és domborzatból adódóan sokaknak sok mindent meg lehetne kerékpárral közelíteni (pl. iskolát óvodát, helyi boltokat), de az autóforgalom nagysága, a szűk utcák és a bicikliutak hiánya miatt ez nagyon veszélyes. Emiatt nagyon kellene a biztonságos kerékpárút-hálózat (lehetőleg zárt), ez csökkenthetné forgalmat. (pl. reggelente nagyon sokan viszik kocsival iskolába, oviba a gyerekeket, emiatt nem biztonságos őket gyalog, biciklivel egyedül elengedni (konkrétan láttam útszélről induló autóst gyalogos gyereket elsodorni a telepi sulinál – nem lett semmi baja, de a helyzet szerintem tarthatatlan.) Az új iskola tervei a megközelítés szempontjából katasztrofálisak. Az a csomópont nem bírna el reggelente meg délutánonként 1-200 plussz autót A mintagazdaság kérdésre nemet mondtam, de csak azért mert nem ismerem a terveket és a programot. Ha össze lehetne kötnie olyan oktatási tevékenységgel (pl mint kishantos) ami tudna értéket teremteni, vagy példát tudna mutatni a helyiknek, hogy kalász környéke ne parlagon heverjen, hanem esetleg egyes helyiek műveljék, tartsanak birkát, kecskét, legyen helyi élelmiszerbázis……. Aztán hogy ezt milyen pénzből kell megvalósítani, és kinek, azt nem tudom megmondani.”

“Ófalut fejleszteni kéne, hogy valódi központtá váljon.Lenfonó vasúti átjáró átalakítása( alul-vagy felüljáró építése)”

“A Berdó-dűlő rendezése nagyon időszerű lenne. A Békásmegyer felé eső útszakasz járhatatlan. Régen volt egy terv arra, hogy ezt a területet is belterületté nyilvánítják. Aztán a kormányváltás óta ez lekerült a napirendről. Miért? Nagyon sokan laknak itt, jobban kellene figyelni erre a területre. A Meredek utca- Lejtő utca aszfaltozása pocsék minőségű, érthetetlen az is, miért nem lehetett a beton talpfákat is beborítani egy réteg aszfalttal. A Berdó utca aszfaltozása is szükségszerű lenne már.”

“A városrendészet elérte egy banánköztársaság miliciájának szintjét. A kutyásokat jobban üldözik mint a pestist, miközben ők közparkokban közlekednek autóval. A lenfonói HEV-átjáró Közép-Európa legrosszabb lámpás kereszteződése, de legalább hajnali 3-kor is üzemel. Azt hiszem, nagyon nem jó az irány.”

“Ha a városvezetés felé bármit jeleztem bunkó, lekezelő választ kaptam (ha egyáltalán kaptam), mintha nem is értünk lennének.”

“Nem alakul ki dugó a főúton, ha ki van kapcsolva a budai út és pomázi út kereszteződésénél a lámpa. Kapcsolják ki, vagy hozzanak létre egy körforgalmat!”

“A Budakalász lenfonó hévmegállónál lévő lámpánál gyalogosan nagyon sokat kell várni az átkelésre.”

“Szeretem a várost, kis odafigyeléssel sokkal élhetőbbé lehetne tenni.”

“Lenfonó lámpás kereszteződés egy katasztrófa, és nem a HÉV miatt, hiszen ha nem működik a lámpa, de a HÉV jár, érdekes nincs sor, mindenki tud haladni és az autósok sokkal türelmesebbek, kiengedik a kanyarodókat,nincs bennük a rohanás, mert mindjárt vált a lámpa…”

“A várost jelenleg még amerikai szemléletmóddal azonosulva is túlszabályzottnak látom, a városrendészek viselkedése pedig elfogadhatatlan.”

“Helyi kiskirályok érdekkörét nem szabad piszkálni. HÉV átjáró katasztrófa, Szentistvántelep el van vágva.”

“Szentistvántelepre közvilágítás és kuka!!!”

“Egy nagyon falusias város (olasz vendégem véleménye), és egyetértek vele. Nincs városközpont bár évek, évtizedek óta tervezik. Hatalmas beépítetlen foltok rondítják a „városképet”, látványosan ronda a Klenity, ahol úgy néz ki a terület, mintha ” lopkodnák” az építési telkeket. Teljesen kiábrándító látvány Szentendre felé haladva, az egyik oldal tele van zsúfolva új házakkal, a másik oldal meg puszta. Légi fotón úgy néz ki mintha nem is a városhoz tartozna.”

“Az autós közlekedés borzalmas.”

“Szeretek Budakalászon élni. Azonban sajnos a köztereken való virágok havonta való lecserélését felesleges pénzpazarlásnak tartom.”

“Szeretünk itt élni, de az autós közlekedést gördülékenyebbé kellene tenni. A József A u-i körforgalmat a Szent István telepen lakók szívesen elkerülnék. Az Auchan körforgalmáról nem beszélve. Megnövekedett Kalász lakosságának száma ( csak nőni fog az új építkezések függvényében ) ezt figyelembe kellene venni, elkerülő utakkal, áthangolt lámpákkal… Esetleg P+R létrehozása?”

“A lenfonói közlekedést meg kéne oldani!!!”

“Sziasztok, egyszer már kitöltöttem a kérdőívet, de ez akkor lemaradt: engem borzasztóan zavar a faluházas körforgalomnál lévő krumpli, pálmafa, nádfonat és még ki tudja mi árus. Boldog lennék, ha lenne rendes piac, de ettől a látványtól sírógörcs kerülget, ahányszor elmegyek előtte. Legyen itt a p+r, vagy legyen itt rendes piac, vagy csak legyen zöld fűfabokor… de ezt szüntessük meg!!! Köszönöm :)”

“Több közösségformáló program, azok jók szoktak lenni, hogy Kalász ne csak alvóváros legyen!”

“A Damjanich utca járdája csúszós időben rendkívül balesetveszélyes. Az ingatlanok tulajdonosai minden következmény nélkül ott hagyhatják a havat,jeget.Az Önkormányzathoz történő bejelentés után sem történik semmi! -A közvilágítást télen nagyon korán lekapcsolják.A korom sötétben elég sok gyalogos botorkál reggelente.Az autósok sem látják őket. -A Csalogány utca már nagyon régen megérdemelt volna egy összefüggő,járható járdát! Igaz,az úttestért már kétszer is fizettünk-nem is keveset-,de mégis jó lenne,ha nem ott kéne gyalogolnunk sem nekünk,ott lakóknak,sem a játszótérre induló óvodás csoportoknak!”

“A futópálya nagyon klassz dolog a legjobb amit futóként el tudok képzeli, nem kell bemenni a Margitszigetre. Szoktam napi rendszerességel futni. Hiányzik mellőle egy járda. Ha esik vagy sárosabb az idő akkor persze, hogy rajta sétáknak az emberek mert nincs járda mellette. Én is ezt tenném, de futóként rettenetesen zavar mert kizökkentenek a tempómból. Nem tudom azt mondani nekik, hogy kérem használja a járdát mert nincs a nagyrésze mellett, szívem sincs, hogy leküldjem a kisgyerekével, idős sétaprartnerével a sárba…. így hát én lépek le és hordom fel a sarat futópályára. Sajnos. A lámpa csak akkor kapcsol fel ha alá érek, pedig úgy lenne logikus, hogy előre kapcsoljon. A fitness park klassz dolog, de miért a sötét részre építették nem értem! ?Túl sötét és a kutya sem hallaná meg bárki megtámad. Nőként félek egyedül sötétbe használni, így az szépen kimarad az életemből pedig nagyon örültem elsőre neki. A játszótérrel ugyanez a helyzet. Sötét.A règi helyen legalább nagyon sok vásárló járt itt nem. Mindkettőt a Tanító utca felőli részre a parkoló mellé kellett volna építeni.”

“A lámpás kereszteződés nagyon környezetszennyezetté tette a várost! Ott kéne valamit kitalálni! (Megszüntetni például) Tarthatatlan hogy hétköznap du5 kor békásmegyerig áll a dugó.”

“Ófalu elmaradott, Lenfonó HÉV átjáró katasztrofális!”

“Lenfonói lámpákat ki kéne iktatni, nélküle jobb az autós és a gyalogos közlekedés is (köszi emlékmű).”

“A városközpontban nem megoldott a parkolás, kevés a hely!”

“Omszk tó kihasználtsága 0. István telepen senki nem ismeri a 30-as övezet táblát.”

“Illegális szemétlerakások megszüntetése, több közkuka,a kivágott elöregedett fák helyett újak ültetése.”

“Sok helyen nincs csatorna!!!! Azért ez felháborító!!!!!!”

“Az utak es utcak allapota botranyos. A kalvaria utat es a felsovar utcat is felig meddig sikerult megcsinalni, viszont ennel tovabb nem tudott haladni mivel nincs csatorna a hegyen. Ezt minnel elobb megkellene csinalni, ugyan is akkor haladhatna az utcak felujitasa. Jelenleg oreg nenik tomik be a lyukakt reggelente hogy autoval lehessen rajta kozlekedni. Ez szerintem baromi gaz.”

“Helyi piac jó lenne.”

“Felháborító, hogy 20 éve ígérgetik a csatornát, befizettük a pénz, és még mindig se út, se csatorna az egész Gerinc utca és környező utcákban. Bezzeg arra van pénz, hogy új szobrok meg mindenhol hetente cserélendő virágágyás legyen. Nem azt mondom, ez is fontos a jó városkép kialakításához, na de azért kérem, a prioritásokat tudjuk már!”

“A lakórészünknél ne csak egyes beruházásokat támogasson az önkormányzat, hanem a perifériára került részeken is foglalkozzanak a lakók igényeivel.”

“A gyerekek mikulás ünnepsége nagy öröm és segítség nekünk; a bölcsibe viszont nem vették fel a gyerekeimet, békásra kell cipelnem őket.”

“Faluház parkolójának burkolata minősíthetetlen, a gyerekek közlekedése a Zeneiskola felé a kocsik között, biciklitárolót kerülgetve nem megoldott, veszélyes, érdemes lenne biztonságos járdát megoldani a FH bejárata és a hátsó út között.”

“Lenfonónál aluljárót nem terveznek?”

“Az iránytaxi egy sz*r! Nincs kifüggesztett menetrend és árszabás! Teljesen kiszámíthatatlan és megbízhatatlan! Ez nem helyi tömegközlekedés!”

“Elkerülő út az Auchantól helyi lakosoknak,lakcím kártyával! Több helyi busz.”

“Közteresek a cigányoknak megengedik a szemetelést, fürdést a tóban. Mostanában találkozunk kéregetőkkel is.”

“Kevés a szemeteskuka, a tájékozódást segítő tábla, a Lenfonós kereszteződés KATASZTRÓFA!!”

“A Lenfonó lámpás csomópont lámpáját ki kell kapcsolni. Legalább éjszakára. Ott állunk, sehol egy autó és a lámpa csak piros és piros, éjjel 11 után is.”

“Szeretek itt élni, jó a közösség, de úgy érzem, nagyon egyoldalú a közösségi és civil élet. Kíváncsi vagyok, milyen eredményeket tudtok elérni, hajrá!”

“Lehetne az Auchan áruházhoz külön utat tervezni mert 15-20 perc eljutni a felüljárótól.”

“Sokat bosszankodunk a szemetelők miatt. Sajnos olyan helyen lakunk, ahol postaládák vannak kihelyezve. Az ott elhelyezett szeméttartót arra használják, hogy megtömik háztartási szeméttel, zsákszámra rakják le a szemetet. Nem tudom, hogyan lehetne megszüntetni az illegális szemétlerakást.”

“Gyümölcs utca tragédia és évek óta hallgatjuk hogy lesz belőle valami, de csak kamu igérgetések és egyre növő lyukak vannak ott.”

“Az Ürömi dombon lakom és nagyon sajnálom, hogy ennyire messze van tőlünk az Auchan. Nincs autóm, így nagyon nehéz megoldani a nagy bevásárlást, hogy gazdaságos legyen. Örülnénk egy közelebbi szupermarketnek is, nem feltétlen Auchannak, de esetleg egy Spar méretű üzletnek, egy gyalogosan is könnyen megközelíthető helyen.”

“Jó lenne egy helyi busz járat. A Dmrv-ig egy járda! Mivel egyre több kis gyermekes települ be így megfelelő pelenkázó helységek kellenének!”

“Az autós közlekedés botrányos, mind a körforgalmakkal, mind a lámpás kereszteződésekkel. Az 500 millió forintot inkább ennek a megoldására szánhatták volna.”

“Az erdő látványa egyre lehangolóbb, egyre több ház épül, és tűnnek el a fák, régen a patakban is sok víz volt, ott játszottam. Ez az erdő egy kedvező, „mini túra” hely volt, a Kálvária szép! ;). Én lezárnám a budai utat, csak Itt élők mehetnének át rajta, lehetne 1-2-3 kulturáltabb, Étterem, szórakozó hely, pub. (nem mennének el pestre bulizni-enni olyan gyakran, biztonságosabb) Az utca bejáratokat, lezárnám, bekameráznám, sok gyanús alak mászkál időnként, néha ketten-néha hárman. A média oldalát, szívem szerint át venném, nagyon hiányos, és minőségtelen: design-ok, riportok élménybeszámolók, facebook posztok vannak, amivel lehetne motiválni a fiatalokat-időseket egyaránt. Él itt egy ember a „Szines” maffiózó-bűnöző, ellene is kellene valamit csinálni, prostituáltakat futtat, sajnos nem tudnám bebizonyítani… Köszönöm, az eddigi munkájukat! “

“Több szemetes kellene a közterületekre, busz és hév megállókba.”

“Az esetlegesen kialakítandó buszjárat lehetne Békásmegyer és Pomáz között a a Csobánka tér és a Pomázi hév megálló között a jelenleg üzemelő éjszakai megállóhelyeken. Reggel 6-8 ig kb. 10 perces napközben 20 perces 16 – 20 ismét 10 perces közönként. Ez alternatív közlekedés megoldás is lehetne az esetlegesen felmerülő HÉV problémák esetén. Másik megoldás lehetne az egyik Békásmegyer és Újpest között közlekedő busz útvonalának megtoldása a Budai út – József Attila – Auchan áruház – útvonallal.”

“Sajnos már nem olyan mint volt. A közhangulat kutya ellenes, amit az Önkormányzat szít. Buzdítják az embereket, hogy jelentsék fel egymást.”

“Sajnos kutyával nem mehetünk sehová itthon inkább másfelé kirándulunk, ahol még étterembe is bemehetünk,s előbb a kutyának hozzák a vizet!!! Itthon a fagyizó KERTHELYISÉGÉBŐL IS KIZAVARTAK !!! Most már nem sétálunk itthon, mert inkább elmegyünk máshová !!!”

“Rengeteg szemetet dobàlnak szèt az Auchanhoz vezető gyalogos úton ,több kukàt kéne kihelyezni! A patakokat is többször kéne a gaztól tisztìtani! A gyermekorvosi rendelő vàróterme túl kicsi! A Faluhàz jàtszóterère kellene egy kapu,mert a gyerekek kiszaladgàlnak a parkolóba,esetleg meglehetne nyitni kívülről is a Faluhàz kerìtèsèt,hogy belehessen jutni a jàtszótèrre ha a Faluhàz zárva lenne!”

“Berdo csatornázás, aszfaltozás nagyon hiányzik.”

“Az m0-ás hídnál levő dugókat meg kéne oldani valahogyan, nagyon nagy tud lenni néha.”

“A Lenfonó lámpákat meg kell szüntetni, kivéve a hév átjáró lámpát. Amikor sárgán villog megy a forgalom szépen, dugó, fennakadás nélkül!”

“Szeretek ,hogy szép virágos és tisztább Budakalàsz és fejlődik így jobb itt élni!”

“A tó melletti játszótér Szép de szinte használhatatlan. A kavicstól a kisebbek nem tudnak járni, futni. Babakocsit szinte képtelenség betolni. A jatekok rosszak, kisebbek nen tudnak csuszdázni, mászni. Max a hintát lehet használni normálisan. Javaslom hogy a csillaghegyi akacfa utcai játszoteret nézzék meg. Bár kertvaros közepén van mégis tele van anyukákkal és gyerekekkel. Szép tiszta használható . Fontos lenne a kapcsolat teremtés és az hogy a gyerekek levegőn legyenek. Másik a rendeszet. Néha vicc hogy mikbe kötnek bele. Ésszerű határokat kellene húzni a munkájuk során.”

“Lupa tóhoz lehetne valamilyen közlekedési eszköz. Valamint sűrűbben járhatna az éjszakai busz, vagy később mehetne az utolsó HÉV vagy előbb az első HÉV. Az Ürömi dombra fix közlekedési eszköz.”

“Nincs közösségi tér, OTP, könyvesbolt, kültéri, kiülős kávézó, cukrászda.”

“A mostani útépítések botrányosak voltak. Pl Kanonok utcai vízelvezető gödrök, Rigó utcai 40 cm-el megemelt út, stb…”

“Szomorú, hogy ilyen ütemben, engedik növekedni a település lakosságának a számát, míg rengeteg alapvető dolog nincs megoldva a városban. Ültetik száz számra a virágokat (ami ugyan valóban szép), de nincs sok helyen (pl.Berdó) csatorna, út – még babakocsival sem lehet végigmenni a Gerinc utcán…”

“MINEK ÚGYIS AZT CSINÁLNAK AMIT SZERETNÉNEK, FELESLEGES.”

“Egy kisváros működését nem kéne a politikának befolyásolni, legalább a politikai függetlenség látszatát igyekezzenek létrehozni a vezetők a döntéseik során.”

“A város vezetői „hitbizománynak” tekintik a várost, érdemi megbeszélésre véleménykérésre-megkeresésre nem reagálnak. Kezd „túllakottá” válni a város, amihez a zöldterületek felszámolásán keresztül a városvezetés adja a muníciót. Az Omszk park megvédése, mielőtt a „Gerendai” típusú emberek kezébe kerül.”

“A Budai út forgalmát valahogy korlátozni kellene, illetve lassítani lassítókkal, vagy szigetekkel!!! Az út szűk, balesetveszélyes a gyorshajtás és előzés miatt!! Az autónkat összetérték, a ház előtt parkolt. A Lupa -tón legyen szabadstrand!”

“A kutyások életét teljesen ellehetetlenítették, nem tudok a kutyámmal sem sportolni, sem normálisan sétáltatni. Az utcákban erre nincs lehetőség, mert minden háznál kutya van, és ha az utcán végigsétálok, akkor mindenhol őrült ugatásba kezdenek. Erdőbe nem tudom vinni, mivel nem egy esetről hallottam már, amikor a kutyát kilőtték. Sajnos a kutyafuttatónak nevezett hely kutyasétáltatásra nem alkalmas, ugyanis tavasztól őszig térdig ér a gaz, a kutya telemegy toklásszal, ráadásul a lejtő nedves időben balesetveszélyes mert csúszik. Szeretném, hogy ha az Omszki tó mellett lehetne kutyát sétáltatni, szeretnék a kutyámmal együtt futni. Szeretném, ha valaki képviselné a kutyások érdekeit is, és találnának egy mindenkinek megfelelő megoldást.”

“Örülnék neki, ha a várost érintő ügyekben megkérdeznék a lakosságot, hogy pl. mi minek örülnénk, mit szeretnénk, hogy szeretnénk? Ahogyan most Önök próbálkoznak ezzel, és ahogyan más településeken, kerületekben is hallani ilyesmi, teljesen normális kezdeményezésről.”

“A katasztrofális közlekedek miatt élhetetlen. Az autó közlekedés elfogadhatlan. A gyalogos közlekedés lehetetlen a járdahiány és a kipufogó füst miatt.”

“Alapvetően szeretünk itt élni. Jó lenne azt látni, hogy fejlődik a város (Pl. a kommunális adóból lenne mit fejleszteni). A kisgyerekek elhelyezése (bölcsi, ovi, iskola) nem megoldódott, és a folyamatos építkezések miatt (Kántor utca és a Szentendrei út közötti ipari méretű házépítések (Csic)) ez csak egyre rosszabb lesz. Az önkormányzattól meg az a válasz, hogy minden gyerek elhelyezése megoldott. Igen, sikerült megoldanunk, magánbölcsiben.. A játszóterek felszereltsége sem kielégítő. A rendészet persze kijön és ránk szól, hogy anyuka ne hintázzon a féléves kisbabával az ölében, mert azt csak 14 éven aluliak használhatják.Ha lenne olyan hinta a telepen, amivel kisbabát lehet hintáztatni, akkor nem hintáznánk. Valahogy a fűtést is szabályozni kellene, mert rosszabb a levegő télen mint Bp-en. (aki amit tud eltüzel télen a vegyestüzelési kazánban). Hangsúlyozom nagyon szeretünk itt élni :).”

“Munkám miatt sok helyen laktam már, de Budakalász az eddigi legjobb. Szép, minden megtalálható, a tó környéke csodálatos. A környék legcsodálatosabb települése. És asszem a legfejlettebb is!”

“Az új futópályát a futókon kívül gyakorlatilag mindenki más is használja. Vagy elkeríteni kellene, vagy nem tudom, a tiltó táblákat mindenképpen lejjebb kellene helyezni. Egyszer használtam a futópályát, ami egyébként kifogástalan – lenne, ha nem láttam volna: babakocsisokat, rolleres gyereket (mellette sétáltak a szülők pályán kívül), tűsarkú cipőben hagynemondjamki, kerékpárost, nagycsaládot, öregeket sétálni. A legbosszantóbb az egészben, hogy mind úgy nézett rám, mintha nekem nem lenne szabad ott lennem. A futópályán. Pedig csak kocogtam. Sajnos mindennapos esetek ezek, amiket leírtam, az ismerőseim is mondogatják, hogy ők is látják. Komolyan gondolom, hogy el kellene keríteni a pályát, vagy felszedni, mert ennek így nincs értelme, hogy lemegyek edzeni és mindenkit kerülgetek és még én vagyok a rossz, mert rendeltetésszerűen használom a futópályát… nagyon feldühített, azóta nem voltam ott edzeni, pedig tényleg nagyon jó lett. Ha lehet, ezzel kapcsolatban is lehetne online kérdőív akár a futókhoz (is). Nagyon köszönöm, hogy elolvasták hosszúra nyúlt véleményemet (az eset után kb. 40 percet puffogtam itthon aktívan, és még mindig szörnyen bosszant).”

“Nagyon jó adottságú város, szuper helyet lehetne belőle csinálni. Úgy érzem a képviselő testület sokszor önérdekeket képvisel, arrogáns, nem nyitott a lakossági megkeresésekre. Alkalmatlan jegyző.”

“Születésem óta itt élek, de tervezem az elköltözést a közlekedés végett. Szánalmas hogy évek óta nem lehet közlekedni kalászon! Az meg végképp kinyitja a bicskát a zsebemben hogy nincs ennek felelőse!”

“Felháborít, hogy mennyi felesleges dologra költenek hatalmas pénzeket, annak ellenére, hogy a település jórészén még szilárdburkolatú út sincsen.”

“Hiányzik egy jó közösségi tér!”

2017.03.14.