Múlt héten útjára indítottunk egy szavazást a Budai úti építkezéssel kapcsolatban. Több, mint 500 szavazat érkezett.
142-391 arányban többségben vannak azok, akik nem elégedettek az eddig elvégzett munkával.
A hozzászólások alapján a legtöbben azt fájlalják, hogy a járda több helyen nagyon keskeny lett. A bölcsöde előtt egy babakocsival is épp, hogy el lehet férni, de kettővel lehetetlen. Az optikusnál is hasonló a helyzet, ott a régi biciklitároló is használhatatlanná vált, mert annyit vettek el a régi járdából, hogy ha valaki betenné oda a biciklijét, az elzárná az utat.
Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy amikor az Önkormányzat véleményezésre bocsátott három tervet a felújítással kapcsolatban, akkor egyikben sem szerepeltek a magas ágyások a páros oldalon. Minden esetre mi már akkor is kértük, hogy fokozottan ügyeljenek a járdák használhatóságára.
A közmeghallgatáson megkérdeztük, miért ilyen keskeny a megépült járda.
Hivatalosan a következő választ kaptuk:
„A közlekedési hatóság a jelenlegi kialakításra adott építési engedélyt, a kezelő Magyar Közút Zrt. Pedig kezelői hozzájárulást. Az Önkormányzat elsődleges koncepciója az volt, hogy a lehető legnagyobb mértékben elválassza a gyalogosokat a nagy forgalomtól, illetve hogy jelentősen növelje a Budai út ezen szakaszának kifejezetten szegényes növényzettel való ellátottságát. Az elültetni tervezett fáknak is kell a szabad zöldfelület a megfelelő élettér biztosításához. Ezért készültek a tervezett méretű zöldfelületek. A terveket véglegesítés és engedélyeztetés előtt lakossági véleményezésre bocsájtottuk ahol minden hozzászóló kiemelte abbéli örömét, hogy ilyen mértékben növekszik a zöldfelület a település központi, nagy mértékben beépített és burkolt területén. A gyalogosforgalom biztonságos elvezetésére a kialakított járdaszélességek elegendőek. Érthetetlen, miként lehet a zöldfelület növelését „fájónak” nevezni, ugyanakkor tény: városunk folyamatosan növeli zöldfelületeinek arányát és ez a jövőben is így lesz.”
Sajnos a végleges, elfogadott látványtervet nem mutatták be sem nekünk, sem a nyilvánosságnak, ezért a megrendelőn és az építőkön kívül senki nem tudja, mi épül épp Budakalász főutcáján.
Mindenesetre a fentiekből látszik, hogy a lakosság 2/3-ának tetszését nem nyerte el eddig a 102 millió forintos saját forrásból megvalósuló beruházás.
Itt olvashatjátok a mi javaslatainkat észrevételeinket, amit az egyeztetés kapcsán eljuttattuk a városvezetésnek. Sajnos a többi beérkezett véleményt nem ismerhettük meg, bár 2017. 02.13-án a következő levélben külön kértük ezt.
„Szívesen megismernénk a lakótársak által beküldött ötleteket a Budai úttal kapcsolatban és szerintem ezzel más is így van. Nyilvánosságra hozzák a beküldött ötleteket a budakalasz.hu oldalon, hogy a városlakók megismerhessék, hogyan gondolkodnak a többiek, ez esetben a Budai útról?
Várom szíves válaszát, ”
Semmilyen választ nem kaptunk.
Így működik Budakalászon a „párbeszéd alapú” város.
Úgy érezzük van még hová fejlődnünk ebben a témakörben, ezért mi továbbra is azt szorgalmazzuk, hogy jelentős beruházások előtt történjen valós egyeztetés a lakossággal, valós információk alapján.
Javaslataink az egyeztetésre beküldött javaslataink itt tekinthetők meg.
A város honlapján fellelhető egyetlen terv itt tölthető le, bár ebből nem igen derül ki, hogy hogy fog kinézni a végeredmény:
http://www.budakalasz.hu/wp-content/uploads/2017/09/K-02_Budakalász_Budai-út_környrend.pdf
2018.04.19.