Kérdéseink az online közmeghallgatásra

Share

Elküldtük az Önkormányzatnak a 2020. évi tavaszi közmeghallgatásra az előzetesen összegyűjtött kérdéseinket. A kérdések az alábbi jegyzetben olvashatók, ha egyetértesz velünk, kérjük, oszd meg, hogy minél több Budakalászihoz eljusson. A járványhelyzet miatt az előre meghirdetett közmeghallgatás elmarad, helyette online válaszol a testület a kérdéseinkre.

  1. Veszélyeztette-e a gyalogos és kerékpáros forgalom a Dunaparton élőket a húsvéti hosszú hétvégén vagy azóta? 
  2. A veszélyhelyzet kihirdetése óta milyen ezzel kapcsolatos plusz kiadásai jelentkeztek az önkormányzatnak, ehhez mennyi állami, pénzbeli segítséget kaptak?
  3. Történik-e valahol a városban rendszeres fertőtlenítés?
  4. Milyen szociális intézkedéseket tervez a város a veszélyhelyzet miatt nehéz helyzetbe került lakóknak. Lesz-e esetleg közmunka? Egyszeri vagy rendszeres segélyek a munkájukat elvesztetteknek vagy bármi egyéb?
  5. Hogy, milyen formában és mikor ülésezik a testület? Ez hol követhető nyilvánosan?
  6. A Gát utcában működik már a sorompó? Elkészült a javítás? Mennyibe került végül?

Válasz: www.facebook.com/budakalaszvaros/posts/2891208710948977

A javítással megbízott vállalkozó április 24-én pénteken megjavította a sorompót, melyet hozzávetőlegesen 3 havonta megrongálnak a sorompón szabálytalanul áthaladók. A javítás bruttó 193.040,- Ft-ba került, amely magában foglalja az eltört sorompórúd cseréjét, és egyéb kisebb javításokat (rúdtartó hegesztés, ledes izzószál cseréje a sorompókarban), továbbá 1 db tartalék sorompórúd beszerzését.

  1. A Budakalász felirat a tónál visszakerül-e a helyére és ha igen, mikor? Mennyibe kerül a javítása?
  2. Mi a helyzet az új iskolával szemben, a patak túl oldalán lévő veszélyessé vált dögkúttal, amit 2017. szeptemberében jeleztünk az önkormányzatnak? Megtörtént már a felszámolása, biztonságossá tétele?
  3. Mire jutott a bizottság az előző vezetés ingatlanügyeit illető vizsgálatokkal? Kérünk minél részletesebb tájékoztatást erről!
  4. Szentendrén már épül a híd az Eurovelo 6 beruházás keretében a Derán. Mikor várható az Eurovelo 6 kerékpárút kiépítésének kezdete Budakalászon? Végleges-e már a Dunaparton futó útvonal? Az útvonal a legszigorúbb vízbázisvédelmi területeken halad át. Hogyan oldják meg ott a csapadékvizek biztonságos összegyűjtését?
  5. Tavaly Budakalász több területén gondot okozott, hogy a lakott területek felett motoros sárkányrepülők repültek nagy zajjal. Milyen szabályok vonatkoznak a sárkényrepülőkre lakott területek felett? Mit tud tenni az önkormányzat, hogy a tavalyi esetek ne ismétlődjenek meg?
  6. A városban végzett év eleji légszennyezettségmérések is igazolták, hogy amikor érzhető a levegőben a pörkölt kávé, napraforgómag illata, ami a szentendrei Bravos üzemből jön, az egyben nagy mennyiségű, az ember légzőszervére káros anyag jelenlétét is jelzi. Megtette az önkormányzat ez esetben a bejelentést a környezetvédelmi hatóság felé? Ha nem, akkor miért nem? Ki ennek a felelőse itt az önkormányzatnál? A problémára létezik megoldás, egy kéményre szerelhető légszűrő. Tervezi-e az önkormányzat, hogy ennek felszerelését követelje a cégtől a lakók védelmében? Akár a pörkölőüzem környezetében lévő városokkal, Pomázzal és Szentendrével együtt, hogy nyomást gyakoroljon az üzemre?
  7. Az új Vasútsori óvoda építésének Rogán László tavaly júniusi nyilatkozata alapján májusban kellene elkezdődnie. Tudjuk, hogy a 4 éve beadott pályázat, amire a város várt, sajnos sikertelen lett és a jelenlegi helyzet is átírta a fontossági sorrendet, főleg, hogy a városvezetésnek sikerült bővítenie a helyek számát ideiglenesen, így nem lesz akkora zsúfoltság az óvodákban, mint az elmúlt években. Mégis szeretnénk megtudni, hogy az elmúlt hónapokban történt-e bármi előrelépés a Vasútsori Óvoda megépítésével kapcsolatban? Mikorra várható az építkezés kezdete? Milyen forrásból épülhet meg az óvoda?
  8. Miért volt szükség, mi indokolta a téli síkosságmentesítés keretösszegét a tavalyi közel háromszorosára, 28 millió forintra emelni? (2016-ban 3 millió, 2017-ben 8 millió, 2018-ban 16 millió, 2019-ben pedig 10 millió forint volt.)
  9. A város lakói által fogyasztott, csapból folyó ivóvíz rendkívül fontos, az életünk, az egészségünk múlik azon, hogy ez a stratégiai vízkészlet hosszú távon is megőrizze a jó minőségét. Tudjuk, hogy a város jelenlegi vezetése elkötelezett a környezetvédelem és ezen belül kiemelten az ivóvíz biztonságának megőrzésében, hiszen már a választáson is ennek a szellemében határozták meg saját fő feladatukat. Ezzel kapcsoltban négy kérdésünk van:
  10. Örömmel hallottunk arról, hogy a Lupa-strand parkolójával kapcsolatban a Védegylet hathatós közreműködésével a hatóság is belátta, hogy az ivóvízbázis minőségének megőrzése érdekében lépéseket kell tenni, és ezért átfogó környezetvédelmi vizsgálatra kötelezte a parkoló üzemeltetőjét. Bízunk benne, hogy ez a parkoló csak abban az esetben lesz üzemeltethető, ha minden szempontból megfelel a jogszabályoknak és az előírásoknak. Ellenkező esetben a parkolót nem szabad engedni kinyitni. Szeretnénk azt megkérdezni, hogy az Omszk-tóval szembeni Renault autószalontól északra húzódó térségben, – ahol tavaly óta egész évben gépjárművek százai állnak a fövőn és murvás területen, – milyen intézkedéseket tett az önkormányzat a vízbázis védelmére? Tartottak-e helyszíni szemlét? Megtiltották-e a gépjárművek tárolását a területen azonnali hatállyal? Vett fel bárki jegyzőkönyvet a helyzetről? Ha igen, kérünk erről részleteket! Ha nem, akkor miért nem, és ki ezért a felelős, hogy ez eddig nem történt meg? Jelezték-e a problémát az illetékes környezetvédelmi és vízügyi hatóságnak, a Védegylet erre szakosodott szakembereinek, vagy a DMRV illetékeseinek? Ha ez nem történt meg kérjük a mielőbbi intézkedést! Hiszen ezen a nagy területen, ellentétben a Lupa Strand parkolójával, nem csak nyáron, hanem egész évben parkolnak és mozognak a gépkocsik.
  11. Hogyan oldják meg a csapadékvizek összegyűjtését a településünkön átvezető 11. főúton? Kerülhet olajszennyeződés a 11-esen a talajba, ahogy az a parkolóknál egyértelmű? Ellenőrzi-e ezt valaki, hogy mi történik a napi több tízezer autóból kicsöpögő olajjal?
  12. A még élő és egykor a Lenfonó gyárban dolgozók többször elmondták, hogy annak idején ellenőrizetlenül szivároghattak a talajba igen veszélyes festékanyagok, nehézfém oldatok. Ezek a mai napig szennyezhetik az ivóvizünket, de a vizsgálatok hiányában nem lehetünk tisztában ennek létével, mértékével. Épp ezért nagyon fontos lenne a Lenfonó területén történő talajvíz szennyezettségének vizsgálata, ami még mindig nem történt meg. Szeretnénk megkérdezni az önkormányzatot, hogy milyen intézkedéseket tett eddig annak érdekében, hogy ennek a potenciális szennyeződésnek a kiterjedéséről, kockázatáról, minőségéről a lakosság, vagy/és az önkormányzat legalább megismerés szinten információhoz jusson? Megtörtént-e a bejelentés az illetékes hatóságok (környezetvédelem, vízügy), és a vízbázist üzemeltető vízművek felé? Ha igen, megismerhetjük-e ennek a részleteit? Ha nem, akkor ennek mi az oka, ki a felelős azért, hogy ez eddig nem történt meg? Ebben az esetben kérjük a mielőbbi intézkedéseket!
  13. Tud-e a városvezetés esetleg további potenciális, környezetet, vizeket szennyező helyről, telepről, szennyezett talajról vagy bármi egyébről, amelyről a lakosságot tájékoztatni kellene? Ha van ilyen terület, vagy ismert tény, akkor azokról kérünk hiteles tájékoztatást!

2020.04.27.